Cineva bun a calcat in picioare scrierea mea

Nu a mai fost timp suficient pentru constanta insemnarilor mele. Totusi, in masura in care e posibil, raman fidela acestui jurnal pe care vreau sa il daruiesc Veronicai, cand va creste.

Am schimbat terapia clasica cu Art-terapia, apoi am transformat toata casa, toata viata intr-un atelier de creatie, in care sufletul Veronicai palpita de pasiune, zilnic. Si daca as fi moarta, fericirea si rasul ei m-ar reinvia intr-o clipa. Creativitatea ei inepuizabila intalneste o inteligenta care ne lasa (pe mine si pe Tom) de multe ori intr-o perplexitate muta. Nu stim daca radem sau plangem, dar o facem de fericire. Nu ne dam seama exact daca suntem epuizati sau plini de energie, dar stim cu siguranta ca respiram fiecare fir de aer cu o recunostinta desavarsita si nelimitata.

Terapia functioneaza. Vera incepe sa vorbeasca tot mai mult cu copiii, socializarea este un pic imbunatatita. Insusirile ei sunt scoase la iveala si tot mai complex exprimate prin arta. Desen, pictura, teatru, muzica, orice. Voi mai scrie despre aceasta….  Azi insa, un cantec a relevat bunatatea ei divina si mi-a dat impulsul de a scrie iar pe blog. O simpla intamplare, mica, aparent nesemnificativa. Ascultam Doina Aldea Teodorovici, „Un nume pe zapada”. Ii place enorm cand fredonez si eu prin casa refrene sau versuri din diferite cantece. Ma priveste cu o lumina sfanta din care infloresc zambete si scantei de buna dispozitie. De cele mai multe ori ma asculta atenta, memoreaza instantaneu si apoi cantam impreuna. De data aceasta insa, ceva nu i-a convenit la refren.

Am scris pe zapada numele tau / Am scris „te iubesc” pe ea / Dar cineva rau a calcat in picioare / Scrierea mea.

Nuuu! a sarit imediat. Nu vreau sa spunem ca este cineva rau! Vreau sa cantam cum vreau eu, mami – uite, eu cant prima si tu ma imiti, daaa?” Si a inceput sa cante cu sarg, aplicand „corectura” de rigoare:

Am scris pe zapada numele tau / Am scris „te iubesc” pe ea / Dar cineva bun a calcat in picioare / Scrierea mea.

 

Extrem de elocvent pentru firea ei. Nu suporta sa se vorbeasca despre cineva intr-o maniera negativa. Nimeni nu e prost, nu e urat, nu e rau, nici chiar atunci cand face ceva rau. Are o putere instinctiva de a ierta greselile altora si are intotdeauna un fel pozitiv de a privi lucrurile, viata, oamenii, intamplarile. Ba chiar se intampla uneori sa isi ceara iertare pentru ceea ce fac altii. Odata am ridicat putin vocea la ea si mi-a zis lacrimand: „mami, iarta-ma ca ai tipat la mine, sa nu mai faci asa niciodata”.

Mai mult decat atat, e cumva constienta de bunatatea ei, de parca ar sti deja ca lectiile ei de viata sunt bune si corecte. Chiar daca niciodata nu ignora si nu neaga „autoritatea” conditiei noastre de parinti, chiar daca incearca sa ne asculte, de pilda sa renunte la ticurile ei, sa manance fara sa cada pe ganduri, sa vorbeasca mai incet cand este in baie sau in locuri publice, etc – cand stie ca are dreptate, isi sustine punctul de vedere cu forta interioara, intotdeauna  fara rautate, fara agresivitate, fara resentimente. De parca ar sti ca ne-ar face tare bine sa „urcam” dupa ea, pe palierul acela superior al vietii, unde ar trebui sa invatam acceptarea, iertarea, iubirea de semeni, comportamentul christic, tot ceea ce ea are nativ. Un spirit superior, un copil binecuvantat si… incredibil.

Intr-o zi mi-a zis: „Mami, tu ma inveti pe mine sa traiesc si eu te invat pe tine. Pentru ca suntem prietene, da?”

Un gând despre „Cineva bun a calcat in picioare scrierea mea

  1. tataia Petrica spune:

    Aceasta caracteristica a Veronicai imi aduce aminte de patania lui Goethe.Plimbandu-se printr-un parc s-a trezit fata in fata cu unul dintre cei mai acerbi critici ai sai.Fiind o alee ingusta, cineva trebuia sa-l lase pe celalalt sa treaca.Criticul l-a privit rautacios pe scriitor si i-a strigat:”Nu ma dau la o parte din fata unui animal!”.Goethe i-a raspuns cu seninatate:”Eu da!”

Lasă un răspuns

