Ț și mușcăturile

A fost odată un mic țânțar pe nume Ț. Când se juca cu prietenul lui, puricele P, o fată și un băiat au adormit pe iarbă. P nu a observat oamenii dar Ț a observat băiatul și l-a mușcat de mână. P a plecat.
– Auuu!!!! a strigat băiatul și s-a trezit.
Apoi, Ț a observat și fata și a mușcat-o de picior.
– Auuu!!!! a strigat și fata și s-a trezit și ea.
Ț i-a tot mușcat și i-a tot mușcat și i-a tot mușcat.
P, puricele prieten cu Ț, a venit din nou și s-a gândit:
– Hmm, copiii de aici sunt prea mușcați de Ț, încât eu nu mai am cum să-i mușc.
Copiii s-au tot scărpinat și acum îi doare mai rău. Apoi nu s-au mai scărpinat, au încercat la doctor dar i-a îngrijit mama lor și le-a trecut.
Au devenit fericiți și i-au omorât pe Ț și pe P într-o plasă.

2 gânduri despre „Ț și mușcăturile

  1. petre spune:

    Foarte frumoasa.Ceva asemanator am citit pe internet o fabula a unui moldovean Cliofos Sashka.Merita sa o citesti:Fabulă: Furnica, musca şi ţânţarul…

    Într-o zi doamna furnică
    Pe cât ea era de mică
    Se-apucă de treerat
    Aşa mai pe înserat.
    Trece musca pe la ea-
    __ Ce faci surioara mea?
    Vrei acum pe înserate
    Să te curăţi de păcate?
    Sau vrei ca-n această noapte
    Grînele să le strângi toate?
    Dar furnica de-i furnică,
    Chiar dacă e mititică—
    Se făcu că n-auzi,
    Şi pe sub mustăţi zâmbi.
    Trece-o oră, ea munceşte.
    Dar trec două se-odihneşte.
    Hop ajunge şi ţânţaru:
    __Te-odihneşti măi surioară?
    Cred că mult ai mai muncit,
    De-aşa tare-ai obosit.
    Să fi fost în locul tău-
    Mă opream de-mi era greu,
    Şi lăsam pe altă dată-
    Tot ce n-am făcut odată.
    Iar a doua dimineaţă,
    Fără să mă spăl pe faţă
    Adunam prieteni trei
    Mai voinici, mai frumuşei
    Ca să-mi fie mai uşor
    Treieratul în ogor.
    Aşa că soro mai bine
    Mai lasă puţin pe mâine.
    Dar furnica enervată
    Se ridică deodată
    Şi îi spune fratelui:
    __ Măi fecior al nimănui
    Eu când o să fie ger
    Lângă sobă o să stau
    Şi privind seninul cer
    Oi râde cum alţii n-au
    De mâncare
    Nici măcar piper şi sare,
    Şi-atunci tu cu-ai tăi amici
    Te-ai ruga de noi- furnici
    Ca să te imprumutăm
    De-ale gurii să îţi dăm.
    Şi întoarse mândră capul,
    Uită perna, uită patul,
    Şi începe munca iar,
    Şi munceşte făr’ habar.
    Două zile a muncit
    Foarte tare-a obosit
    Făr’ de-odihnă şi mâncare
    Şi se duse la culcare.
    Obosită cum era
    Patru luni a adormit.
    Şi când s-a trezit-
    Deja iarna se-ncepea.
    Ofiliţi de frig şi foame-
    Vine musca şi ţânţarul
    __Fie-ţi milă de noi Doamne
    Că e frig în casa noastră
    Şi pe fereastră
    A-ngheţat paharul
    Cu ultima bucată
    Din ce-am strâns noi vara toată.
    Căci ne-a pedepsit natura
    Şi-a dat iarna prea devreme
    Neştiind agricultura
    Grâul nostru-n câmpuri geme.
    Am crezut c-om reuşi
    Să strângem averea toată
    Însă geru-n prag sosi.
    Vai ce proşti am fost odată.
    De te ascultam pe tine
    Nu lăsam totul pe mâine,
    Nu avea să caut pâine
    Şi-aveam mii şi mii de grâne.
    Iar furnica dacă-i soră
    Milă i se făcuse
    Un pahar de vin aduse,
    Şi pe masă lor le puse.
    Şi cu glasul liniştit
    Ca să nu le stea în gât,
    Ea le spune:
    __Altă dată fraţii mei
    Să-mi săriţi în ajutor
    Când munci-voi la ogor.
    Şi-om lucra pân’ n-om găti
    Chiar dacă vom obosi.
    Iar morala-i simplă tare-
    Adevărul cărei doare,
    Care spune din bătrâni:
    Dacă vrei să trăieşti bine
    Când la uşă gerul vine-
    Lucrul nu-l lăsa pe mâine
    Căci pe veci aşa rămâne.

  2. Ana Titoiu Tomescu spune:

    maine i-o citesc si Verei, promit 🙂 parca vad ce-o sa-i mai placa…

Lasă un răspuns

