de-ai sti…

Citeam Acatistul Maicii Domnului azi, cand Vera a simtit nevoia sa afle ce si cum.
– Mami, pentru ce te rogi, asa in general sau pentru cineva anume?
– Ma rog pentru tati.
– De ce? Pot sa stiu si eu?… Este ceva in legatura cu faptul pe care il ziceati voi ca nu mai este buna firma aceea?
– Ceva de genul asta, da.
– Adica au aparut cumva niste oameni care gandesc rau?
– Da, poti sa spui si asta…
– Dar mami, oamenii rai erau acolo de la inceputul firmei sau au aparut acum si tati a decis sa plece?
– Ei erau acolo, Vera, doar ca au decis sa-si manifeste gandul rau la un moment dat.
– Aaa, inteleg, inteleg… Ei si-au pastrat in taina rautatea lor. Dar mami, pot si eu sa ma rog cu tine? Te rooog!

Draga Maica Domnului, te rog ajuta-l tu pe tati ca are niste probleme la serviciu, sa-i dai niste putere ca sa reziste si sa fie bine. Te rog ajuta-l, ca este tatal meu (si rade) si tu precis poti sa faci tot ce vrei. In numele Tatalui si-al Fiului si-al Sfantului Duh; Amin.
Apoi a inceput sa se joace linistita si sa cante aceste “versuri” inventate ad-hoc.

De-ai sti ce bun e tati
Mereu te-ai duce sa-l vezi…
De-ai sti ce buna-i mami
Mereu ai sta in brate la ea.

3 gânduri despre „de-ai sti…

  1. Petre spune:

    Mi se pare uluitor acest titlu “de-ai sti”, este si titlul unei poezii scrisa de Veronica Micle. Am citit mai demult o analiza pe aceasta tema. Iata poezia si rezultatul analizei:

    “De-ai sti, iubite, cat de mult
    Mi-e dor de glasul tau s-ascult,
    Ai veni pe aripi de vant
    Si mi-ai spune un cuvant.

    Vorba fie rea sau buna,
    Am vorbi-o impreuna,
    M-ai vedea, eu te-as privi,
    Vorbele s-ar inmulti.

    Tu mi-ai spune una mie,
    Eu ti-as spune multe tie
    Fara-de rost si chibzuire
    Insa toate de iubire

    Vino dar pe aripi de vant
    Vin de-mi spune un cuvant
    Ca mi-i dor atat de mult
    Glasul tau sa-l mai ascult”

    Autorul analizeaza ce s-ar intampla daca autoarea ar fi inlocuit pe iubitul ei cu Dumnezeu si ajunge la urmatoarea concluzie:
    De-ai sti sa crezi, ai sti sa te rogi
    De-ai sti sa taci, ai sti sa vorbesti
    De-ai sti sa castigi,ai sti sa cheltuiesti
    De-ai sti sa incerci, ai sti sa renunti
    De-ai sti sa traiesti, ai sti sa mori.

  2. Ana Titoiu Tomescu spune:

    absolut superb!

Lasă un răspuns

