cuget deci exist

Mami, am o-ntrebare: Ce face oare ingerasa Lucica noptile in drumul ei spre Rai? Zboara si in timpul noptii sau gaseste un loc pe cer unde sa doarma?

Un gând despre „cuget deci exist

  1. petre spune:

    De la aceasta relatie dintre Dumnezeu si om a plecat si Rene Decartes si a aflat cele patru reguli „pentru îndrumarea minții”.
    Astfel, prima regulă, cea a EVIDENTEI, impune acceptarea ca adevărate numai a acelor idei simple care apar clar și distinct intelectului, printr-un act de cunoaștere nemediat, respectiv prin INTUITIE.
    A doua regulă, regula ANALIZEI, presupune explicitarea detaliată a conținutului conceptului despre lucrul compus sau realitatea de fapt de studiat.
    Astfel explicitat, conceptul va fi reunit prin metoda deducției, în mod strict rațional, rezultând un concept pe deplin inteligibil și deci posibil de cunoscut și de verificat intersubiectiv, ceea ce formează conținutul penultimei reguli, regula SINTEZEI.
    În sfârșit, regula enumerării presupune VERIFICAREA riguroasă a analizei și demonstrației prezentate anterior
    Reprezentările senzoriale și ale fanteziei sunt primele și cele mai vechi surse ale cunoașterii supuse Descartes pune accent pe intuiție și deducție .
    Fiecare din propozițiile „eu mă îndoiesc”, „ eu cuget” și „eu exist” sunt intuitiv adevărate. În Meditații despre filosofia primă, Decartes spune: „ […] cântărind cât mai bine lucrurile, e de hotărât, până la urmă, că propoziția aceasta Eu sunt, eu exist, ori de câte ori e rostită sau concepută cu gândul, este în chip necesar adevărată.” Descartes consideră ca intuitiv adevărată propoziția „Eu exist”, fără a o mai așeza în forma din Discurs: „Cuget, deci exist.” În fond, mă îndoiesc și cuget presupun tot timpul faptul că Eu mă îndoiesc, că Eu cuget, deci că Eu exist.

Lasă un răspuns

